Bestyrelsesmøde 13/10 2021

Bestyrelsesmøde onsdag d. 13/10 2021 kl. 19,00

Til stede: Claus, Jesper, Henrik, Villy, Bent, Søren, Arthur, Tim og Finn

Afbud:

Fraværende: Peter

 

Orientering fra Formand:

  • Medlemsskab af Vestsjællands forening af Forsamlingshuse – Claus sender info til Finn

 

Orientering fra Kasserer:

  • Regnskab 2021 ikke revideret – revideres samtidig med 2022 regnskab
  • Bankkonto – 31/12 forventes at der står 308.000 kr.
  • Projektudgifter skønnes til ca. 350.000 eks. moms minus evt tilskud på 50.000
  • Finn orientere kommunen om at vi gerne vil overføre beløbet til 2022

 

Generalforsamling:

  • 2021 blev aflyst – annonce
  • Generalforsamling 23/3 2022 med spisning kl. 18.00
  • Claus kommer med forslag vedr. valg på generalforsamlingen
  • Peter modtager ikke genvalg

 

Nyt fra Jesper:

  • 2020 var meget sløjt
  • 2021 startede dårligt, men 2. halvår er rimeligt
  • Svært at vurdere hvordan 2022 bliver
  • Har ikke modtaget alle Corona tilskud endnu
  • Jesper har overdrager driften til et nystiftet Aps.
  • Jesper sender udkast til allonge til Finn – igen

 

Opgaver:

  • BBR ændringer er afklaret ved møde med Lejre kommune
  • Branddøre mellem køkken og “gamle” hus – Lejre kom. mener det er OK efter de regler der gjaldt på tidspunkt for byggeri af køkken
  • GF forsikring har ikke stillet krav om branddøre
  • Hæk – Finn har sendt mail til nabo om at det udsættes til 2021 – ikke hørt noget
  • Ny mail om at udskyde det til 2022
  • Sålbænke og rep. af skader på sydfacade hen til gl. skorsten (pris ukendt)
  • Revner i fundament på sydsiden skal udbedres
  • Terrassen skal lægges om så den ikke ligger over sokkel – Claus spørger om pris
  • Efterfølgende kalkning af østgavl og sydfacade – Claus og Tim
  • Tilbud på 45.000 for synlig rørføring + gasmåler på produktionsgas
  • Finn kontakter VVS installatør Frank fra Kr. Hyllinge for tilbud
  • Trappetrin på kældertrappe og hovedtrappe skal repareres – Arthur kigger på det
  • Udskifte pærer eller ombygge lamper i store sal – stillads lånes af Tim
  • Ordne andre el-opgaver
  • Flere sten på P-plads – foråret 2022
  • Udskifte skråvinduer i 1987 – tilbygning på 1. sal
  • Opvaskemaskine fra 1994 skal snart skiftes – ejes af Andelsselskabet
  • Udarbejd liste over hvad selskabet ejer.af inventar

 

Diverse

  • Bestyrelsesmøde 9/2 2022 kl 19.00
  • Finn sender opgaveliste i god tid inden mødet, så opgaverne priorites
  • Arbejdsweekend aftales
  • Arthur har ny mailadresse: arthur.soerensen@gmail.com

 

 

Referat 13/10 2021

Finn Juel Glyngø